Jesteśmy już półtora roku po ostatnich wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, ale ponieważ czekamy na wybory prezydenckie w Polsce, to ciągle jest aktualny temat.  Ale dla rozmowy ze studentami na UKSW, zdecydowałam raczej skoncentrować się na roli prawyborów w naszej polityce, bo wydaje mi się że niewiele wiadomo ten temat w Polsce.  I żeby rozumieć naszą politykę, potrzebne jest wiedza o tym kluczowym procesie. 

Przez ponad dwie godziny rozmawialiśmy o prawyborach w 2000r. (kampania Johna McCaina kontra Georga Busha), w 2004r. (gubernator Howard Dean, senator John Edwards, i senator John Kerry), i oczywiście w 2008r. (senator Barack Obama kontra senator Hillary Clinton, a potem Obama kontra McCain). 

Na szczęście, studenci UKSW byli najlepszymi słuchaczami i mielismy bardzo ciekawą rozmowę o wielu sprawach – o roli nowych mediów jak i tradycyjnych, o roli obywateli w demokracji, o historii amerykańskich wyborów prezydenckich.  Poniżej przedstawiam kilka linków do klipow wideo, z których korzystałam w ramach prezentacji. 

Jeżeli ktoś z was chciałby słuchać tej prezentacji na żywo, proszę skontaktować się z nami na adres Culture_Warsaw@state.gov, temat: Embassy Speakers Bureau. 

Jeszcze raz, dziękuję Kłlu Naukowemu Studentów Politologii i Doktorantom Nauk Politycznych UKSW, którzy mnie zaprosili, i Kamilowi Nowakowi, który ugościł mnie na kampusie.  Bardzo było mi milo was poznać. 

Links to videos: